Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

Ingen kvinnofrid om mannen "sover"

Av machismonytt - 12 juni 2012 09:35

En man har friats från våldtäkt.

Han påstår att han sov.


Kan det sägas tydligare att kvinnan ska vara sexuellt  tillgänglig som utgångspunkt?

Och att män frias om de sover, missuppfattade, eller var tillfälligt otillräkneliga på annat sätt.


Fritt fram att våldta kvinnor och påstå att man - sov.

Vi har inte kvinnofrid - våldtäkt är inte ett brott.


Den här kvinnan får skylla sig sjölv - hon hade otur:

-hon  råkade ut för en man som påstår och dessutom blir trodd när han säger att han sov.

Ändå florerar det på nätet just detta  - unga män som hävdar att de är oskyldiga om de sover.

När kommer nästa nät- tips? 

Man var  i "stress",  i  "affekt", trodde man "fantiserade", att kvinnan var en dröm?


GP DN  SR




.

 
 
Bella

Bella

12 juni 2012 11:06

Någonting säger mig att här borde det funnits ett läkarutlåtande samt en grundlig koll huruvida mannen brukar gå i sömnen eller inte. Man kan förvisso göra en massa konstiga saker när man går i sömnen men då handlar det ju inte bara om att man "sov". Jag har själv gått i sömnen som barn och gjort de mest märkliga saker och vet att det där är ett helt annat tillstånd än det man befinner sig i under vanlig sömn. Ingenstans står det i artikeln om mannen har sådana problem utan det verkar som om det räcker med hans ord om att han sov. Shit, det blir lättare och lättare för män att våldta och förnedra. I vilket fall som helst, här skulle ju en sömnundersökning gjorts vilken jag är ganska övertygad om skulle ge stor klarhet i om mannen sov överhuvudtaget.

http://ingenmanskvinna.bloggplatsen.se

machismonytt

12 juni 2012 15:06

Om mannen brukar "gå i sömnen" är det hans förbannade plikt att inte sova med kvinnor.
Att tränga in i en kvinna är inget man bara "gör".
Att våldtäkter bortförklaras på alla möjliga sätt är däremot något som görs hela tiden. Det behöver man bara läsa dagligen i svensk och internationell press för att se.

 
Ingen bild

Pether

12 juni 2012 12:33

Varför bry sig kolla upp fakta? Killen kanske har en diagnos och har tidigare gjort saker i sömnen? Men varför ska en rabiatfeminist till bloggare bry sig om sådant? Roligare att bara tycka och sprida hat.

machismonytt

12 juni 2012 15:03

Varför ska kvinnor blir våldtagna för det?
Varför skriver man på nätet och tipsar om att man ska skylla på detta?
Om man har sådana problem utsätter man INTE kvinnor för risken!
That´s fact Pehter!
You give man a bad name!
DU bör tänka över din kvinnosyn och om kvinnor ska anses vara knullobjekt för "diagnos" män.

 
Björn

Björn

12 juni 2012 19:11

Då jag har personlig erfarenhet av detta "fenomen" eller hur man vill uttrycka det, så tänkte jag som förövare tillföra mitt inlägg i denna debatt. Den tjej som råkade ut för detta var vid tiden min flickvän och vi var sambos. Hon hade svåra problem med närhet medans jag var hennes totala motpol i detta (hon hade dåliga förhållande bakom sig och tyvärr medförde även vårt förhållande problem för henne). Trots det gav vi oss in i ett förhållande då vi ändå tyckte bra om varandra. När hon sov bredvid mig så höll jag om henne och vi låg i en skedposition. Hon la sig på sidan och var inget jag frågade efter utan jag tror helt enkelt hon sov bättre så (de gånger hon fick sova ostört). Det var också i stort sett den enda gången jag FICK vara nära henne. Jag värdesatte den närheten till henne något oerhört då hon till och med hade problem att kramas (pga hennes tidigare dåliga erfarenheter i förhållanden).

Till en början var allting ok. Vi mös ihop och kände oss trötta. Ibland somnade hon före mig och ibland tror jag att jag somnade före henne. Vad som därefter hände är att jag vaknar. Antingen av att hon sparkar mig på smalbenet eller av en armbåge i magetrakten. Ibland minns jag delar av vad som för mig var en väldigt verklig sexdröm, men oftast minns jag inget förrän till den punkt där jag vaknar. Ibland undrade jag till och med om jag verkligen hade gjort något eftersom jag inte var inne i henne då jag blev väckt, men hon tog illa vid sig så det var lätt att se.

Detta tärde hårt på vårt förhållande. Hon blev mer distanserad och det var längre och längre mellan tillfällena då vi sov tillsammans. Jag kan inte riktigt beskriva hur det känns att plötsligt ikläda sig rollen som våldtäcktsman då jag i hela mitt liv inte tänkt annat än att vara snäll mot tjejer, aldrig slåss utan vara ett skydd och en säkerhet. Jag mådde (och mår) väldigt dåligt över det som inträffat. Jag förväntade mig att hon skulle göra en polisanmälan på mig, särskilt som det inte var ett enstaka fall, men hon gjorde inte det. Jag har aldrig fått reda på varför men jag skulle vilja tro att hon faktiskt såg på mig hur dåligt jag mådde över det som skett. Jag älska(r)de henne och ville vara den som beskyddade henne, inte den som gjorde henne illa.

Förståeligt så nådde vi en punkt där vi inte kunde fortsätta vara tillsammans. Vi gjorde illa varandra så väldigt mycket, inte fysiskt utan psykiskt, så vi separerade. Idag är hon gift med en bra man som tar god hand om henne och de har 2 barn ihop. Själv är jag singel och har varit det sedan vårt förhållande tog slut. Jag kan bara inte lita på mig själv längre och jag låter INGEN sova bredvid mig.

Det ÄR faktiskt möjligt att sova igenom en våldtäckt, även om man är kille. Jag vet det av egen personlig erfarenhet. Det enda jag inte kan acceptera är att KÄNNA mig som en våldtäcktsman. Om du en morgon vaknade och fick höra att du dödat någon i sömnen...skulle du känna dig som en mördare då? Allt jag vet är att jag aldrig kommer låta någon sova bredvid mig igen utan att veta om riskerna som det medför. Hitintils har jag sovit ensam varje natt och jag vet inte när det kommer ändras. De killar som använder detta som en ursäkt för att "få sig nåt" kan bita ihop bakom en kula vad mig anträffar. De kommer aldrig fatta vilken skada de gör. Tjejen ifråga har förlåtit mig, men jag har ännu inte förlåtit mig själv. Hon sa åt mig att "släppa det", men hur fan gör man det? Hon fick till slut rätt kille så hon behöver inte längre leva med rädslan över att det kan ske igen. Jag kommer få leva med det resten av mitt liv.

http://detriktigagenusnytt.bloggplatsen.se/2012/06

machismonytt

12 juni 2012 23:04

Ja, hade jag mördat (hemskt att ens skriva detta)någon i sömnen då hada jag känt mig som en mördare. Verkligen.

Tack för din berättelse.
Den var känslosam.

Men vi tycker olika om eget ansvar.

Även samhället tycks göra det.
Ett antal kvinnor dömdes för häleri att ha köpt barnkläder på en sajt. De trodde inte heller att de var hälare.
En kvinna dömdes för att hennes barn nästan drunknat, hon trodde inte heller att hon nästan åsamkat sitt barn döden men accepterar sitt straff och mår skit.

Jag upplever definitivt att detta är en genusfråga.

Men du har tagit konsekvenserna av dina erfarenheter och sänder även bra signaler till andra män.
Det är bra gjort av dig.

 
Ingen bild

Jocke

12 juni 2012 19:15

"Fritt fram att våldta kvinnor och påstå att man - sov."

Och fritt fram för kvinnor att anmäla män för våldtäkt och påstå att man - sov."

machismonytt

12 juni 2012 22:51

Så låter det när man utgår från att manlig sexualitet och uppenbarligen inte gillar kvinnor.
Enkelt val - håll dig borta från kvinnor.

 
Ingen bild

Jocke

13 juni 2012 13:26

Som vanligt så förstår inte feminister ironi.

machismonytt

13 juni 2012 16:47

Vilka har behov av att ironisera om våldäkt?
Vilka brukar anse det lämpligt att ironisera över och att trivialisera övergrepp? Vilket genus?
Vilket genus brukar drabbar?

Kvinnor verkar inte ha det "behovet".


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av machismonytt - 17 september 2012 10:21

David Eberhard, läkare i psykiatri, skriver en debattartikel kryddad med överdrifter. Han börjar med att ge ett val mellan tre politiker. Det framkommer snabbt attt det är tre män. Kvinnor förekommer endast som ordet älskarrinnor. Annars är ...

Av machismonytt - 23 augusti 2012 11:14

Det är feminismens fel att män mördar kvinnor säger Ulf Brunnberg, Det är med andra ord kvinnors röstrött som gör att män mördar kvinnor. Det är kvinnors fria abort som gör att män mördar kvinnor. Det är kvinnors rätt att arbeta som gör att ...

Av machismonytt - 11 augusti 2012 12:10

Europas abortmotståndare samlar sig enligt SvD. Dom som gör kvinnokroppen till ett slagfält och glömmer mannen. Mannen glömmer lätt mannen när det handlar om ansvar för sin sexualitet. Då ska kvinnan ta hand om den och dessutom bestraffas...

Av machismonytt - 11 augusti 2012 11:30

I Saudiarabien byggs en stad för enbart kvinnor skriver DN. I samband med näthatet i Assangeaffären skanderade en massa på internationella och nationella män på nätet om att Sverige är feminismens Saudiarabien. Något som har fortsätt att framför...

Av machismonytt - 9 augusti 2012 12:23

I DN  står om undersökning som gjorts om att stressade kvinnor väljer tjockare män och att lugna kvinnor väljer smala män. Nä jag bara skojade. All forskning utgår ju ifrån att mannen ska välja. Han ska välja sin kvinna, eller ofta flicka. ...

Ovido - Quiz & Flashcards